Sidor

måndag 28 december 2015

walking in a winter wonderland

OH MEN ALLTSÅ DRA MIG BAKLÄNGES; har ni sett hur fint väder det är ute?! Skulle bara vilja spendera hela dagen utomhus pysslandes på med det ena och det andra,, tyvärr har jag dock dragit på mig värsta dunderförkylningen så det är soffläge som gäller för min del. Får nog lite skylla mig själv som valde att ta på en kjol och en kort (ärmad) topp till krogen på fredagen och sedan springa ut och in. Aja.

Trotsade förkylningen lite på förmiddagen ändå. Packade på mig x antal lager kläder och traskade (i snigelfart) ner till stallet. Ponnyn och jag for iväg på en liten skogstur och bara njöt av solen och kölden som gjorde kinderna rosiga. Väl tillbaka i stallet packade jag in henne i några mysiga täcken och traskade om möjligt ännu långsammare hem.

Igår hoppade vi i bilen med mamma, åkte via Bollsta och kramade hejdå åt Cissi för att sedan styra kosan mot Åbo. Tanken var att vattna lite blommor och kolla in mellandagsrean, vilket vi också lyckades med riktigt bra. En amazing lunch hann vi äta och ett besök till Ikea på vägen hem pusslade vi in. Förvånade mig själv med att endast köpa en lampa från Ikea! Brukar annars släpa med mig hela butiken hem så..

Bara måste få berätta att jag nyss verkligen överträffade mig själv. Har blivit lite trött på julmaten så jag slängde ihop svampsås med bacon och mos - och det blev (ursäkta språket) så-jävla-gott! Skall passa på att njuta av matkoman, kolla lite Friends och peta på min nya telefon innan mamma kommer hem.

Ha en uuuuunderbar dag!

90% av bilderna såg ut såhär då nån inte tyckte det var speciellt kul att
stå stilla mitt i skogen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar