Sidor

lördag 26 december 2015

Sen blir vår kärlek aldrig främmande igen

Annandagen börjar sakta med säkert lida mot sitt slut, vilket i min värld betyder att också julen sjunger på sista versen för iår. Ännu några dagar kan jag stirra på julgranen med sedan är det nog nya tag som gäller, sen skall det nya året firas in.

Julen har gått i traditionernas tecken iår. På julaftonen var det julmiddag med släkten (hos moster i år) var vi förstås också fick besök av julgubben. Hade verkligen varit snällare än jag trodde detta år - om man ser på pakethögen jag fick. Kvällen flöt förbi med samvaro och prat, att bara få njuta av att vara tillsammans liksom.
På juldagen hörde det traditionsenligt till med jullunch hos mommo och på kvällen fixade jag mig festklar och drog iväg mot Ekenäs. Kvällen slutade på Ettan var jag kramades och dansade bort några timmar, måste väl kanske tillägga att kvällen inte var en av de bästa - men verkligen inte dålig heller. Medelmåttlig kan man väl kalla den. Innan jag slapp att dra hem blev jag tvingad med på århundrades pinsammaste efterfest. Skulle bara ha velat åka hem till sängen och skippat skitet, men "var tvungen" att rädda en vän som (enligt sig själv) var i nöd. 

Idag har jag mest legat ganska horisontell hela dagen. Sovit hälften av tiden och resten har jag kollat på Friends. På kvällskvisten steg jag faktiskt upp och drog till stallet för att hjälpa Ines med Hjördis. Råkade stöta på Lydia tillika och passade på att skvallra bort en stund.

Nu kallar sängen igen och imorgon skall vi åka med mamma till Åbo ett varv. Jag behöver nytt simkort till min nya telefon och så måste jag vattna mina blommor lite. Amanda & Janni, hur skulle det låta med date på kvällen?

Hoppas er jul varit fridfull och att ni fått spendera den med era nära och kära!

Ack så älskade och saknade Cissi kom på en kort visit över julen!





bästa kompisen under julaftonen. 



var verkligen en stolt ägare och "tränare" under kvällens pass idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar