Sidor

tisdag 22 december 2015

Jag vill att vi hittar tillbaka med du vill ingenting

Tisdag. 22 december. 2 dagar till jul. INGEN snö. Man blir ju så himla deprimerad..
Jag som var taggad på jul redan i oktober börjar ha lite svårt att hålla upp feelisen då det känns som om att feelisen ligger någonstans med snön som också borde befinna sig.

Det har trots snöbrist varit två (?) underbara veckor dessa senaste. Så fort jullovet var inlett packade jag kappsäcken och styrde till Billnäs för att fira jul med stallet. Deltog till och med i klubbmästerskapen som ordnades med min prins Charming och vi lyckades knipa en andra plats! När festligheterna började lida mot sitt slut tog jag kappsäcken under armen och mötte upp Janni på tåget. Vi valde att sova en natt i Helsingfors för att inte behöva stiga upp så tidigt nästa morgon (haha lol, väckarklockan ringde visst ändå typ 0530).
Framför oss på lördag morgon stod nämligen en resa till Holland på schemat, och oj vad välbehövlig den resan var. Det var så skönt att krama om fina Katie, få traska runt på lite andra gator och främst spendera tid med bestie. Vi spenderade tre nätter hos Katie i Arnhem för att sedan spendera de resterade två i Amsterdam. Amsterdam tog oss verkligen med storm och jag föll pladask för den underbart vackra staden, igen. Det om något är en stad jag skulle vilja leva i. Kan inte få nog av alla kanaler, de mysiga kvarteren och framförallt den ljuva stämningen som råder överallt. Rekommenderar verkligen staden åt alla att besöka! Sov dock inte på Princess Hostel som vi gjorde, det måste ha varit mitt livs värsta upplevelse.

På fredagen skötte vi diverse ärenden med mamma och på kvällskvisten mötte jag upp Amanda för en skvallerstund på Serendi, medan vi njöt av varsin kopp varmt så smidde vi lite planer för lördagen.

På lördagen väntade en arbetstur och när arbetsturen äntligen var slut åkte jag bara hem via för att byta lite kläder och styrde sedan kosan mot Amandas. Efter att vi pratat bort någon timme, och druckit bort någon liter, drog vi iväg mot Ekenäs och Fé var vi dansade bort kvällen. Det var verkligen en av de roligaste kvällarna på länge. Gamla bekanta tillika med nya ansikten och så spelades det perfekt musik hela kvällen. Jag som de senaste krogkvällarna dragit hem först av alla förvånade mig själv med att dansa tills krogen stängde och skulle väckningen inte ringt semitidigt nästa dag så skulle vi nog ha dragit iväg på nån av efterfesterna som det bjöds på. Som Amanda nämnde på sin blogg så är det verkligen en kväll man lever länge på!

Resten av helgen drog förbi i racerfart med förstertvätt hos mommo samt julkonsert i Ingå kyrka. Veckan inledde jag med ett par ridpass samt en arbetsur och bara jag ätit klart drar jag iväg på nästa.

Kex åt dig som orkade läsa allt!
Ha det bra hörni, lovar att vi hörs riktigt snart igen!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar