Sidor

tisdag 17 november 2015

hello how are you?

Veckorna bara flyger förbi och jag försöker mitt bästa att hållas på kärran. Termometaren utomhus börjar närma sig nollsträcket med en hisnande fart, och bland hinner den inte ens stanna utan åker rakt nedanför dendär arma nollan. Väntan på julen kryper sig sakta fram och julljusen pryder redan min lägenhet. Första glöggen är drucken och tröjorna hör till vardagsnödvändiheter - vintern börjar vara här.
I skolan har det varit riktigt stressigt den senaste tiden, många deadlines och annat strunt. Första praktiska examinationen hade vi idag och för att fira att vi klarat det (med godkänt resultat) satte vi oss med Amanda på en pub för en cider och sedan avnjöt vi lite kinamat till middag.

Det har varit....

.. Porrsitz!
En sitz i bästa slag, men nya ansikten och några alkoholhaltiga drycker för mycket... Glömde portkoden till huset och ramlade och åkte ner för en hel trappsats. Jaja. Vet inte riktigt varifrån jag hittade hatten heller...









 ... Kias födelsedag som firades med Sufo! Inte kanske den bästa av ideer att dra ut på en söndag med skola 0830 på måndag...

....  Hästfyllda dagar. Finns inget bättre än att gosa med fyrfota favoriter.

.... Noll skolmotivation. När texten bara flyter ihop och Netflix är sååå mycket mer intressant.






































.... Karis Hjärns årsfest! Många bekanta ansikten, god mat, gott sällskap och en svängom på gamla trogna Affes.



.... Wall Street Party. Förfest med mina fina musketörer och en natt att minnas. Sprängde visst min värld i några tusen bitar där under kvällen, men det är sånt som händer ibland. 








































Det är väl ungefär det jag sysslat med. Sovit några nätter hos Kia, spenderat mycket tid i stallet och sådant. Inte mycket märkvärdigt egentligen. Blir lite irriterad på att jag glömmer bort att blogga, har motivation och det är alltid kul att kolla bakåt vad man sysslat med.

Nu kallar Modern Family, imorgon är det endast några ynka lektioner i skolan och sedan skall det studeras igen. På torsdagen är andra delen av grundvårdsexaminationerna, och jag hoppas på att bli GK där också!

Ha det bra!

psps. Hej till alla nya läsare - kul att ni hittat hit! Hoppas ni kommer att trivas, och välkomna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar