Sidor

söndag 15 juni 2014

Varje gång är som den första gång vi sågs

WKlockan ligger på 0250. Jag ligger hemma i sängen. Mommo-varning? Lite grann kanske. Agerade kusk denna helg, av diverse olika orsaker. Fastän kvällen på krogen kändes evigt lång så var det nog lika bra att lämna bort alkoholen denna kväll, många olika känslor hann jag ändå gå igenom.
Låt mig inte missleda er helt nu, det var inte alls en usel kväll. Popkalaset med Norlie & KKV och Petter levererade och jag hade feelis som aldrig förr. Dansade på krogen som en maniac stundvis till och med.

Det känns som att krogen under ett år ändrats helt. Pratade med Amanda på vägen hem om detta. För ett år sedan levde jag för lördagsnatten och kväll efter kväll spårade ut som ett tåg på isbana. Nu känns allt mest som en köttdisk. Kanske detta bara är en fas.. Vi hoppas på det.

Nämnde känslor tidigare. Petter sjunger så bra 'det var så länge sen men det finns där än, för passionen vi kände kommer alltid igen'. Nu kan jag bara prata för min del så kanske vi ändrar "vi" till "jag". Men det är så konsigt. Som om hjärtat stannar varje gång jag möter blicken. Sannerligen bizarrt. Det är ju verkligen en stund sedan. Och berätta berätta kära nån hur en tillfällighet blev så stort. Hur ett snedsteg blev så... laddat.

Annors så genomgick jag nog lite vrede också. Aja. Kan meddela att klockan visar 0313 nu.

Kanske jag bara kastar huvudet på dynan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar