Sidor

fredag 11 mars 2016

Friday

ÄNTLIGEN fredag!
Första gången på många veckor såg jag verkligen emot fredagen, inte för att jag inte alltid gör det, men för att denna gång har vi haft skola alla dagar av veckan så det kändes som att man verkligen kunde se framemot fredagen denna gång. Dock är det inte riktigt ledighet som gäller utan jag har en helg med jobb framför.

Hade endast en föreläsning idag och efteråt gick jag hem, packade ihop mina grejer och åkte sedan mot Nordns Paris. Det blev raka vägen till stallet så fort jag kommit till Karis, där väntade inte mindre än 4 hästar som ville bli motionerade. Ni kan tänka er muskelvärken jag kommer möta imorgon...

Annars så har vardagen rullat på med lite skolarbete (för en gångs skull) och igår var jag och Janni på lite äventyr. Jag hade fått av henne till födelsedagspresent (tusen tusen tack ännu) ett presentkort till Room Escape. Var inte riktigt säker på vad jag skulle hamna vara med om, och desto närmare klockan närmade sig 1530 desto nervösare blev jag. Helt i onödan var jag nervös - själva grejen var skitkul! Låt mig förklara; Spelet går ut på att ni blir inlåsta i ett rum och er uppgift är att ta er ut. Temat för spelet var ett gammalt mentalsjukhus var en läkare hittats död, vår uppgift var att genom olika ledtrådar finna vem som var mördaren tillika som vi försökte finna nyckeln som skulle ta oss ut. För att slippa ut måste man låsa upp olika lås för att finna mer ledtrådar, och att finna endera nummerkombinationer, ägglås-koder eller nycklar var minsann inte lätt. Speciellt inte när klockan hela tiden tickar. Spelet kräver definitivt lite intelligens, teamwork och mycket "thinking outside the box". Nu är min förklaring inte riktigt den bästa med HÄR finner ni deras hemsida. Jag rekommenderar detta verkligen, ta med kompisen, pojkvännen eller varför inte hela kompisgänget! Inte för att skryta, men jag och Janni var bara en kod iväg från att finna utvägen.. och det är bara 30% som slipper ut under utsatt tid.. Så de så.

Nu väntar jag på att Janni skall meddela att de är påväg och sedan drar vi för att kolla in "nya" Serendi!

Ha en fin helg!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar