Sidor

söndag 13 mars 2016

Today I dare you to dream

När jag kom hem från jobbet idag var det första jag gjorde att söka in ved. Jag hade under dagen bestämt mig för att bada bastu så fort jag kom hem - jag behövde nåt som kunde avlösa att stress från senaste veckan och verkligen låta alla tankar bara flyta iväg in i bastuångan.
Medan jag väntade på att bastun skulle bli varm släpade jag datorn och högtalare in mammas toa (det är ett perfekt fungerande system då ingenting blir vått - men musiken hörs hur bra som helst då det finns den stor glugg under dörren in till duschen). Medan jag riggade igång mitt system funderade jag på vad som skulle finnas på spellistan denna kväll. Började min kö på Spotify med några nya finska låtar men föll ganska fort in på mina country-listor, och valde att bara knäppa på en av de äldre listorna.

När jag tänt ljusen och krupit upp på bastubänken satt jag och lyssnade på musiken, flög tankarna bara iväg. Det är helt otroligt vilken fristad man kan finna i musiken, som en annan värld där det bara finns de du väljer att får existera. Musiken tog mig tillbaka till sommaren innan jag åkte till Tyskland. Det var nog definitivt den bästa sommaren hittills. Sommaren var fullpackad med kul program, Cissi var här och jag var upp över ögonen förälskad. Kanske det undermedvetna väljer att bara låta mig se de goda sakerna, men just nu tänker jag tillåta mig att känna den lyckan jag kände då. Det var många terrängturer i solen med hästarna, det var långa bastukvällar och det var så mycket kärlek.
Jag väljer att leva ett ganska stresslöst liv och jag försöker starkt att inte ångra saker jag gör men den sommaren får mig att fundera. Jag säger verkligen inte att jag ångrar att jag åkte iväg - men jag funderar ofta vad som skulle ha hänt om jag inte skulle ha åkt. Jag kommer aldrig glömma dagen då jag berättade åt honom att jag skulle åka iväg för ett år, och det skär lite i hjärtat att tänka tillbaka på den stunden. Men man kan inte få allt här i livet. Man kan aldrig veta vad som skulle ha hänt, men jag skulle aldrig fått chansen att växa som person som jag gjorde under tiden i Tyskland. Men tänk sen ändå....
Det var en så förbjuden förälskelse - men ack en så otroligt underbar. 

Det är spännande hur man kopplar ihop minnen med musik - både goda och onda. Jag har undvikit countrymusiken så länge nu att idag var det verkligen dags att ta itu med det. Det har tagit mig såhär länge att erkänna allt åt mig själv och det var på tiden att få plita ner det här svart på vitt. Det var dags att möta alla känslor som gömmer sig i countrymusiken, ta ett djupt andetag - och gå vidare.

ps. Ät ett kex om du orkade läsa allt detta svammel, du är värd det. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar