Sidor

söndag 25 oktober 2015

Should've gone home, how hard can it be to say no

Välkommen söndag!
Egentligen lider dagen ju mot sitt slut, men jag har inte riktigt gjort nåt produktivt förrän nu..

Helgen som nu når sitt slut har varit av bästa slag. För det första har jag varit ledig från torsdag till söndag och för det andra har helgen varit full med kul program. På torsdagskvällen efter att jag inte egentligen gjort mycket annat än legat i sängen så kom Amanda över för en filmkväll. När klockan blivit lite för mycket så bestämde vi att Amanda blir och sova över, hur mysigt som helst att kunna prata lite strunt och inte behöva sova ensam.

På fredagen kom äntligen mamma på besök hit till Åbo, hon stannade till lördag och vi har hunnit med en hel del och lite till.. Ett Ikea-besök, god mat i mängder och så passade vi på att plaska runt lite i Caribia.
När mamma åkt iväg på lördagen fixade jag mig festklar och styrde sedan stegen mot Emma och Amandas där det nalkades tuparit. Förfesten var verkligen en av de bästa på länge då jag fick föra med saknade Karis-tjejer. Krogkvällen var askul om än ganska kort.. Jag traskade iväg åt motsatt håll av stan från mitt eget hem och  somnade i en varm och mysig säng.

När jag samlat tillräckligt med krafter att stiga upp från sängen idag klädde jag snabbt på mig och tassade ut för att märka att det ösregnade utomhus. Mötte upp Amanda på vägen för att inhandla lite lösgodis och efter det har jag inte gjort mycket annat än legat i sängen och kollat White Collar. Nyss lyckades jag läsa PP'n inför morgondagens förtest, och nu tror jag John Blund snart knackar på dörren.

Hoppas er helg varit lika bra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar