Sidor

fredag 30 oktober 2015

Karis Music Show

Som jag nämnde redan tidigare var vi med mamma på torsdagen och kollade på Karis Music Show. Hade egentligen inte tänkt gå, men Amanda lät så taggad på hela grejen så jag tänkte "varför inte" och bokade varsin biljett åt mig och mamma.
Jag är så himla glad att jag gjorde det valet. Det var så himla nostalgiskt, och lite konstigt, att sitta där i publiken och få se spektaklet man så många år haft chansen att medverka i. Motvilligt erkänner jag att jag lipade igenom början och slutet av showen...

Showen i sig var riktigt bra och man kunde se hur mycket tid och tanke både elever och Susann lagt bakom det hela. Vissa sångare fastnade man extra för (speciellt en kille som spelade nästan alla instrument, felfritt och otroligt bra, samt dessutom sjöng helt otroligt) och så fanns det ju en hög som man funderade vad i hela helskota de gjorde uppe på scen.

Jag blev och fundera på hela grejen och kunde inte annat än konstatera hur tacksam och lycklig jag är som fått träffa, umgås och fått lära mig av Susann. Hon är en helt otrolig person, artist samt lärare och oj hur mycket jag (vi) fått lära mig av henne. Inte bara musikaliska grejer men också mycket om bl.a självförtroende. Jag vill påstå att alla bändträningar och annat musikrelaterat gjort mig till den jag är idag. Musik är ett ypperligt sätt att uttrycka sig på, i alla dess olika former.

Jag hoppas ni alla som fått ha Susann som lärare verkligen uppskattar det, för det gör jag. Hon är verkligen guldvärd. 

Bild av lite äldre modell - hamnade gräva ganska djupt i bloggarkivet för denna. Fina fina Susann!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar