Sidor

måndag 20 juli 2015

Two black Cadillacs

Hej på er underbara läsare som orkar klicka in er här fastän bloggen legat lite öde!
Till mitt försvar så.... okej, nä. Jag har faktiskt ingen bra ursäkt alls. Sad but true.

Anyway så rullade förra veckan på, fylld med riktigt roliga grejer.
På måndag (eller var det tisdag?) steg jag upp innan väckarklockan ens hunnit vakna. Plockade upp Janni och hennes bord, packade in oss i vår hall och började morgonens projekt - nämligen måla hennes bord. Min hylla hade jag målat klart redan kvällen innan (totalt i onödan - I'll tell you guys later why), så det vara bara hennes bord som inte blivit attackerad av penslar. Tror vi båda var "semi-nöjda" med slutresultatet, men sådant händer.

På onsdagen jobbade jag en morgontur och efteråt mötte jag upp Janni och Amanda hos mig. Vi bänkade oss i vår paketbil och styrde mot Åbo. Ett stopp på Ikea för att inhandla diverse behövliga grejer till lägenheterna och sedan körde vi till min lägenhet för att börja lasta in. Att bära en säng upp till femte våningen är ett ganska svettigt jobb kan vi nu såhär i efterhand konstatera.... Innan färden bar hemåt stannade vi ännu vid Seddes (ursnygga!!) lägenhet för att vattna lite blommor och Jannis lägenhet för att bära in ännu hennes stuff. Eftermiddagen var riktigt kul, som det för det mesta alltid är när man får spendera tid med mina två fellow musketörer!
nöjda tjejer efter att ha släpat åbäket ända upp.... (stal bilden från Amandas blogg)

Både under torsdagen och fredagen gjorde jag inte mycket annat än jobbade och väntade på lördagen. Vad hände på lördagen?
Jo, jag och min kära mor drog iväg till......... Ikea! (okejokejokej, jag är lite förälskad i Ikea...) Jag skulle inhandla "resten" av sakerna jag behövde till min lägenhet, kom hem dock med mycket mer än så. Exempelvis köpte jag två hyllor som kom att ta ut platsen var jag tänkt bokhyllan jag pysslat på skulle stå. (Till mitt försvar så säger Barney i HIMYM att "new is always better" så de så.)
På kvällen åkte vi mot Hangö och lyssnade på Susann samt Lasse Stefanz.

Igår gjorde jag typ.. ingenting. En dejt med en mycket saknad Tobias ägde rum på kvällskvisten, men det är ungefär den enda gången jag lämnade sängen under dagen så.

Nu måste jag föna håret och dra iväg på jobb, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar