Sidor

torsdag 2 juli 2015

Hoppeträning i Tyskland

Tänkte att det var dags för ett lite "hästigare" inlägg, och vad passar inte bättre än två opublicerade filmsnuttar från Tyskland?
Tror jag i något skede nämnde att vi en dag flyttade några hinder ut på en av de enorma gräsplanerna, med tanken att göra ett träningspass där med några hästar. Dock tyckte både jag, hästarna och min tränare att detta var ganska roligt så det blev ett tre dagars projekt istället, med några hästar fler än planerat..

Första videon är från Lilys första dag, och den andra är på Orpheus från dag två. Lily fick hoppa lite större första gången på länge, och jag var riktigt nöjd med hennes insats. Att hon dessutom hölls under min kontroll med bara ett simpelt bett visar att vi gjort några stora framsteg.
Med Orpheus kan jag inte riktigt fatta när jag började rida honom hade ingen ens suttit på honom, och han hade aldrig ens sett en bom...

Enjoy!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar