Sidor

torsdag 9 juli 2015

produktivitet på hög nivå

Jag har några riktigt produktiva dagar bakom.
På måndagen skrev jag under hyreskontraktet till mitt allra första hem i Åbo. Råkade samma dag hitta den på en sida, ringde och meddelade att jag var intresserad samt frågade om jag kunde komma och kolla på den redan samma dag. På kvällen stod jag med nycklarna i handen. Snacka om att ha tur! Känns jävligt (ursäkta ordvalet) skönt att ha det undan.

På tisdagen lade jag upp på Pryltorget att jag behöver säng, soffa och diskmaskin. Underbara människor som det finns så kunde jag avhämta både soffa och säng igår, och ännu idag skall vi söka en till soffa. Tvättmaskin söker jag ännu, men det är ju inte ännu någon större stress över det.
På tisdagen var också Janni snäll och hjälpte mig inventera igenom min brudkista. Gjorde listor över vad jag redan har, och vad jag kommer att behöva skaffa till. Började också packningen av bananlådor, och så tömde vi min blivande bokhylla.

Efter att vi igår avhämtat sängen och ena soffan bar vi ut bokhyllan i vår hall, så jag kunde börja slipningsprojektet. Har bestämt mig för att måla hyllan svart, och då krävs det en del slipning för att få bort gamla målytan samt jämna ut några rispor och andra ojämnheter.

Idag ringde väckarklockan 9 och jag styrde bubblan mot Karis och banken. Fixade min hyresgaranti, skaffade hemförsäkring samt äntligen vår paketbil tillbaka i register. Nu kan packningen verkligen börja på riktigt!!

Som ni märker är det mycket som kretsar kring flytten just nu, och jag tänkte att ni skulle få vara en del av det. Skall nästa gång ta lite bilder på lägenheten när den ännu är tom så kan ni sedan följa med inredningsprocessen och så skall jag också ta lite bilder på bokhyllan.

Nu plingade micron vilket betyder matdags, efter det drar jag iväg på jobb.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar