Sidor

söndag 22 oktober 2017

Just another slow Sunday

God afton ärade bloggföljare!
Hur har helgen varit? Allt bra?
Helgen lider sakta mot sitt slut och det är en vecka hjärnkontoret fått jobba ordentligt som jag lägger bakom. På måndag inledde jag praktik 1/2 för detta läsår på Lasten ja nuorten kirurginen osasto på Tyks. Skulle egentligen skriva om detta redan efter första dagen men bestämde mig ändå för att ge det en ärlig chans först, och bra så för jag STORMTRIVS. Är så kul gäng jag jobbar med, mina handledare är guld och barnen.. ja barnen är definitivt det bästa. Lär mig nytt hela tiden och kommer på mig själv med att istället för att kolla på klockan och fundera när jag får gå hem istället känna ångest över att timmarna och dagarna går för fort. Har lite övervägt om hoitsu-yrket är min kakbit men börjar nog snart igen känna mig hemma i den rollen.
Helgen har annors gått i riktigt lugna tecken, fredagen drog jag ut på en öl som blev tre och på lördag sov jag redan innan klockan hunnit bli 20.

Tror jag förhastade mig annars förra helgen lite då jag på fredag skrev att helgen kommer gå i tråkigaste laget.. Efter skolan styrde vi med Amanda kosan mot Nordns Paris, hade turen att få åka med henne vilket alltid är att föredra över svettiga tåg. Vi laddade upp med godis och bearbetade alla ämnen man bara kan finna på vägen. Kvällen spenderade jag (as always) på stallet och sedan drog jag hem för att redan klockan 21 snarka sött. På lördagen däremot plockade Karin upp mig från jobbet och innan vi knöt våra dancing shoes och drog till Fe avnjöt vi roligaste förfesten på länge.
Ibland bara överraskar vissa dagar, mer än andra. Livet är så himla kort för att göra nåt som inte gör dig absolut lycklig, och hittar du nåt som det skall du nog go for it. Gäller det sen en chokladkaka eller en resa till månen, you'll be the boss of that. 

Hoppas er vecka och era helger varit absolut underbara!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar