Sidor

fredag 13 oktober 2017

Hello Friday

Äntligen fredag!
Ai nej, spenderar hela helgen på jobb så får nöja mig med lite sämre helgplaner.
Det är en låång vecka som lägger sig bakom, mycket i skolan och allmänt bara tråkigt väder och tråkiga tider vi lever i just nu.
Enda vettiga jag gjort denna vecka är att på onsdag vara på första mötet för den nya Marthakretsen i Åbo. Vi går nu under namnet Novakretsen och ni kan finna oss på facebook under samma namn. Det var väl efter sommaren då en klient peppade mig att gå med som jag nu äntligen tog mig i kragen. Vi kommer att planera kul program redan nu under hösten och tidiga vintern, så unga damer i Åbo - häng med! På kvällen då jag just skulle kasta mig i säng lurade Amanda iväg mig ännu på en promenad i den friska höstluften.

Igår piggade vi upp veckan med Linda genom att gå på en riktig dejt, middag på Golden Grill, lite shopping på Hullut Päivät och avslutade kvällen med värdens bästa blåbärscider på Teerenpeli. Helt perfekt och välbehövlig kväll alltså.

Nästa vecka inleder vi praktik 1/2 för detta läsår och det är med skräckblandad förtjusning jag kommer traska in till kirurgiska avdelningen för barn nästa vecka. Har nog inte varit lika nervös inför någon annan praktik och känner mest ångest över att inte ha tillräcklig kunskap. Men, asioilla on tapana järjestyä så det blir nog bra till slut.

Avslutar detta lite diffusa inlägg med några bilder från de senaste dagarna, ha det absolut underbart alla fina!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar