Sidor

tisdag 3 oktober 2017

I'll be with you from dusk till dawn

En regnig tisdag lider mot sitt slut och jag är nyss hemkommen från "några" timmar i stallet. Det är otroligt hur tiden där flyger iväg och innan man vet ordet av är klockan mitt i natten fast man bara kom in ett varv klockan tre för att "fixa snabbt några grejer".
Det är mycket just nu. Det är mycket i skolan och det är mycket utanför skolan. Dåliga nyheter regnar från höger och vänster och man får kämpa med att hålla upp paraplyet. Det är flera som frågat hur jag orkar åka tåg till Billnäs nästan varje stund jag får, och jag måste erkänna att jag just nu är i en period där det känns som om jag håller andan hela tiden och det är endast så fort jag lägger foten in i stallet som jag känner lungorna på riktigt fyllas med syre. Där finns ingen stress och där finns ingen som dömer. Där finns vänner och där finns trogna ögon med fluffiga mular.

Helgen, likt alla andra, rusade förbi med några timmar för mycket jobb och några få timmar för annat. På fredagen efter jobbet åkte jag till Åbo för att fira Janni på hennes födelsedag. Kvällen för min del blev av riktigt lugnaste slag och efter att jag följt resten till krogen drog jag hem till sängen. Lördagen gick i samma lugna tecken med lite skvallerkväll på Källaren på kvällskvisten och på söndagen efter jobbet tog jag sista tåget tillbaka till Åbo.

Veckan har sparkats igång med PR-tutor utbildning både i Åbo och Ekenäs. Resten av veckan går i takten av morgontur imorgon och lite partaj mot kvällen, möjligen någon föreläsning på torsdagen före jag, på torsdag eller fredag, än en gång styr kosan mot Billnäs och en välförtjänt ledig helg. Mina planer? Inte göra ett smack. Inte röra röven från soffan. Bara vara. Bara andas.

Vi hörs igen, sköt om er så länge!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar