Sidor

torsdag 10 juli 2014

3. Min åsikt om förhållanden


Vi måste väl börja med att säga att jag inte själv är någon "förhållandemänniska", vare sig det beror på mig själv eller det att jag inte funnit någon ännu som jag verkligen skulle kunna ha ett riktigt förhållande med så är väl en sak man kan argumentera om i all evighet om man vill.

Jag vill ändå säga att jag tycker förhållanden är en fin sak. Jag tycker det är kul att två människor hittar varann och vill sedan spendera sina liv tillsammans.
Sen tycker jag också dock att det är tragiskt att det i vissa fall blir så att man utesluter sina vänkretsar och endast spenderar tid tillsammans. Man gör allt tillsammans. Skulle inte förvåna om såna par gick på toan tillsammans.. Enligt mig skall ett förhållande ha en jämn balans mellan partner, vänner och tid för sig själv. För mycket eller för litet skämmer allt lyder väl ordspråket. Ett par skall kunna göra saker tillsammans lika bra som man kan göra saker för sig själv. Ett av nyckelorden i ett förhållande skall vara tillit. Varför vara tillsammans med någon man inte litar på, eller om man inte litar på sig själv?
Nykära har väl ändå lite rätt att låsa in sig en månad eller två..  Haha. Kom ihåg att detta bara är min åsikt på saken.

Jag hoppas att jag någon gång själv kommer att finna någon jag inte kan leva utan, men tills dess är jag ganska lycklig för mig själv. :)






1 kommentar:

  1. Häll käften kärring. Du har ju mig för fan. Jag är din man för all framtid, vi skall gifta oss och bli lyckliga!

    SvaraRadera