Sidor

fredag 4 juli 2014

2. Min åsikt om ridskolor

Jag har själv börjat rida på en ridskola. Minns dagen som igår då jag åkte första gången ner till stallet med pappa. Möttes av stallsägaren och fick rida en lite shetlansponny vid namnet Håcka. Rida och rida, åkte runt på en tunna med någon som drog är kanske en bättre beskrivning, men ändå.

Jag har egentligen haft bra erfarenheter då det gäller ridskolor, men jag vet att alla kanske inte haft den turen. Vad är då min åsikt om ridskolor?
Jo, jag tycker att alla borde börja rida på en ridskola. Vart du sedan vänder dig då du utvecklas har jag inget att säga om, men jag tycker att exempelvis alla barn borde börja där. Ridskolan är ett tryggt ställe att börja rida. Hästarna är erfarna och ridskolelärarna utbildade, båda vet vad de gör. Detta är kanske mer ett delargument, mitt riktiga stora argument är gemenskapen på en ridskola. Det är något alldeles speciellt att få utvecklas tillsammans och leka i stallet på hövinden med sina lika hästgalna vänner på stallet.

Jag vet att alla ställen inte kanske har det riktigt lika bra, så jag uppmanar alla att hålla ögonen uppe! Jag själv rekommenderar varmt Billnäs Ridcentrum, speciellt sommarlägren som hålls i underbara Rilax. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar