Sidor

fredag 29 december 2017

Ei Roomakaan rakennettu viikossa

Klockan visar 11:03 och det är fredag idag, om två timmar skall jag befinna mig på jobb för att cirkagurka sex timmar orka vara trevlig innan det är dags för mig att ta tre dagar ledigt. Lade in ett önskemål innan julhelgen om att få ha nyåret ledigt och istället jobba allting under julhelgen, vilket gick att ordna. Skönt så.

Det är 18 dagar sedan jag bloggade senast, men definitivt inte lika länge sedan jag öppnade blogger sist. Har otaliga gånger öppnat ett tomt inlägg för att sedan stirra på det i en evighet och sedan bara kallt slå fast datorn och göra nåt annat istället. Men nu så.

Inte mycket har visserligen hänt under dessa 18 dagar. Julen for förbi i en sjutusans fart som vanligt med mat hos moster och mys mot kvällen. Juldagen, som jag skulle chilla hemma, hittade jag mig själv först hos Ida och sedan på dansgolvet i Fe. Hoppsan.
Innan detta besökte vi min forna hemstad Bremen med mamma i några dagar. Njöt av att andas lite tysk luft och få krama om familjen där.

11:21 och fingrarna vill inte styra sig över tangentbordet. Har inte sovit en blund inatt. Funderat, vänt, stirrat i väggen, funderat, överanalyserat, vänt igen. Klockan 04:13 slog jag upp ögonen och gav upp. När klockan närmade sig fem drog jag ut ett varv och när jag väl krupit tillbaka i sängen kring 6 lyckades jag få tag på sömnen i någon timme. Men sånt händer. Och fötter. Haha. Man kan ta itu med sånt någon annan dag.

Okej. Borde verkligen riva upp röven från soffan och möjligen hoppa i en dusch, känns som att det kanske inte är helt uppskattat att lukta häst i kassan.

Ha en fin dag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar