Sidor

måndag 11 december 2017

But if you never get knocked down, you'll never learn how to fight

Hej måndag och hej sista veckan av primärvårdspraktiken!
Det känns som om tre veckor flugit förbi, just började jag ju på min praktik. Har hur som haver trivts som fisken i vattnet och äntligen kanske lite funnit "min grej".
Då praktiken tar slut på torsdagen hoppar jag på tåget som tar mig mot  Åbo för en skoldag på fredagen. Skall bli skönt att slippa hem och vända lite och andas, för att inte prata om hur kul det skall bli att se kompisarna där!
På lördagen lyfter planet mot mitt favoritland för några dagar av lite julmarknader och annars bara välförtjänt loma.

I övrigt? Inte mycket. Vinterdeppen håller kvar sin växel och motivationen till vardagen tryter. Men inte skall vi misströsta, om 13 dagar är det julafton och efter att jag chillat några timmar på jobbet får jag slå ner mig till ett dukat bord. Längtar ihjäl mig redan.
För att inte göra detta inlägg lika deppigt som det förra så kan vi minnas lite kul grejer också tycker jag. Som glöggrundan till exempel. Länge sedan jag haft så roligt, och fastän mitt sällskap inte var riktigt lika hårda partyprissar som jag när klockan närmade sig småtimmarna och jag släppte en och annan bitter kommentar kan jag efteråt konstatera att det nog var bästa valet att gå hem då. Så skönt att hänga en kväll med fina vänner och dessutom lyckas samla ihop alla stämplar för ett glöggdoktormärke. Valde att spendera resten av helgen också i Åbo, vilket var hur skönt som helst. Egen lägenhet, egen säng och allting vettigt nära. Ah.
En annan kul grej är tjejkvällen hos Karin på självständighetsdagen; vad behöver man mer än två fina vänner, balen på tv'n och hemgjord pizza? Näe precis, inget.

En måndag klingar mot sitt slut och det har tagit mig sisådär 6 timmar att skriva detta inlägg. Avslutade kvällen med att lägga hörlurarna i öronen och dra iväg ut, helt otroligt hur fort man nollar alla tankar när Skid Row fyller huvudet.

Hoppas ni får en fin vecka!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar