Sidor

onsdag 15 november 2017

Mikä mä oon sulle sanomaan, ettet sä sais mennä, ja olla musta vapaa



För att livet inte skall bli så tråkigt så kan ni ju klicka på play för lite bakgrundsmusik..

Klockan har redan klättrat någon timme över sovdags, men jag kan inte låta bli att logga in och skrapa ner några rader. Det har varit en så förbannat bra kväll, och mitt i höstdeppen är det viktigt att uppmärksamma just dessa stunder. Nej jag har inte gjort nåt radikalt och livsomvändande, istället har jag spenderat en myskväll här hemma hos mej med de finaste tjejerna. Inget slår en stor plåt med nachos, julmusik och prat om allt och inget.

När man tänker riktigt efter så har det varit några riktigt bra dagar (observera plural). Jag lämnade förra onsdagen praktiken med världens finaste slutvärdering i handen. Den gångna helgen med shopping med Karin och chill i Källaren på fredag samt dansa loss i Fe på lördag varvat med lite jobb var ju inte så pjåkig, inte heller måndagskvällen då jag mötte upp Amanda så fort skorna träffat på Åbos mark för att dra iväg på en välbehövlig långpromenad.

Imorgon väntar stallhäng med Anna på morgonkvisten och möjligen ett Ikea-besök med Amanda på dagen, på kvällen skall jag möta upp Janni för att tanka lite av henne innan jag på fredag drar mot Nordns Paris för att spendera resten av året där. Enda negativa jag känner just nu är irritationen mot flunssan jag dragit på mig. God why. Har inte tid eller ork med ett huvud fullt av snor. Men så är det ibland.

Hoppas allt är bra med er!

ps. det är okej att dra fram julpyntet nu..

Nationskväll hann jag visst med igår också.

.. och tydligen också en välbehövlig träning på måndagen.

Farsdagsros.





1 kommentar:

  1. (Det här är en påminnelse.) Hej! Jag skulle gärna vilja använda några inlägg ur din blogg som forskningsmaterial för min doktorsavhandling om språkanvändningen i finlandssvenska bloggar. Jag hittade tyvärr ingen e-postadress att skicka mer information till, så om detta låter intressant ber jag dig att höra av dig till mig per e-post (lierkrst@student.jyu.fi).

    SvaraRadera