Sidor

tisdag 28 augusti 2018

Hej hösten

Hej.
Hur vet man att skolorna har dragit igång? Felicia sitter på föreläsning och ett inlägg uppenbarar sig på hennes blogg. Typ.
Sista året har dragit igång och det är definitivt det här året jag sett mest framemot. Varför? Nu inleder vi äntligen ordentligt hälsovårdarstudierna och det jag känner att jag vill lära mig mest om; barn- och mödravård. Slutgiltiga målet har alltid varit att i nåt skede studera till barnmorska, men jag nöjer mig än så länge med att försöka få klart hälsovårdarstudierna och förhoppningsvis finna jobb inom det området.

Hösten är på intågande och det är bara att motigt konstatera att sommaren har nått sitt slut. Det har varit en rolig sommar. En sommar med många varma dagar, mycket jobb, mycket god mat, många kvällsdopp och mycket skratt. Jag har återfunnit kontakten med en gammal vän vilket jag är mycket tacksam för och fått uppleva äventyr med henne, samt hoppas på många fler i framtiden. Dessutom har jag har fått spendera så många fina dagar med honom.

Favoriter under sommaren har definitivt varit;

Trippeldejten med Janni och Nino samt Viivi och Mika i Brunkom. 

Klassträffen med min lågstadieklass.

Strandhäng med favoriter.





































Picknick på Pojoviken.


Ruisrock med denna fina pingla.
















































































Trots att det varit en riktigt bra sommar har det också varit en riktigt konstig en. Första sommaren utan konstiga upptåg med Tobbe. Nästan varje dag kommer jag på mig själv att nästan ringa åt honom för att berätta nåt eller fråga om vi skall äta pizza. Det är så himla konstigt. Saknaden är oändlig.

Hösten för förhoppningsvis med sig mycket roligt program och jag ser för en gångs skull framemot mysiga höstkvällar. Vi inleder med sex veckor skola innan det bär ut på en åtta veckor lång praktik, efter praktiken nalkas det nästan redan jul så vad är nu bättre än det.
Med höstmotivation hoppas jag på att finna lite motivation att skriva ibland också, men vi får se hur det lyckas.

Njut av de sista sommardagarna och ha en alldeles underbar höst!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar