Sidor

torsdag 30 juni 2016

Hello from the other side

Men herregud varför har den där kvinnan (haha) ens en blogg tänker ni nog vid det här laget. I stundens hetta funderar jag samma. Men tillika så vill jag så gärna blogga, jag vill så gärna publicera fina bilder och videosar - jag bara inte kommer mig för. Det är som om varje gång jag öppnar blogger så sticker något hål på inspirationsballongen och jag byter snabbt flik till Netflix.

Hur som haver är jag här nu, igen, med en massa påbörjade inlägg i utkasten och ett patetiskt löfte om ett försök att damma av bloggen ordentligt. Skulle så gärna vilja dela med mig om allt som händer och sker, kanske främst gällande hästarna, men också annat strunt.

I senaste inlägget jag publicerade hade vi med Kia nyss skrivit under kontraktet till nya lägenheten, nu står den klar och bara väntar på oss i Åbo. Möbler, saker, grejer och mojänger är någorlunda på plats, adressen är bytt, försäkringar är fixade och jag är bara så löjligt taggad på att slippa tillbaka. Vet inte hur taggad jag är över studierna (hehe), men att få komma tillbaka till studielivet däremot...

Sen senaste inlägget har jag också hunnit skaffa en kanin. Okej, två kaniner. Ojsan. Världens sötaste är de iallafall och idag anlände lite rekvisita på posten åt dem. Väntar ännu på min nya bur, så förtillfället för stackrarna försöka rymmas i en lite mindre variant. Söta är de hur som helst.

När det gäller hästarna har Lily startat sin första tävling för i år. Resultatet blev 18 felpoäng. Inte hästens fel. Sötisen blev lite för glad över att vara ute på banan igen och istället för att galoppera framåt som en vanlig häst så bestämde hon sig för att leka känguru. Valde att istället för att bara skuffa iväg henne på alla hinder lugna ner situationen och göra lite volter nu som då, därav felpoängen. Nåt småpet hade vi också visserligen tror jag.










































För övrigt spenderar jag varje vaken stund på jobbet. Så känns det i alla fall. Men jag klagar nog inte, trivs riktigt bra och arbetskamraterna är guld värda.

Imorgon har jag en ledig dag, så skall försöka få någon video publicerat hit - stay tuned.

Slänger till slut in en hög med bilder med glimtar från vad sommaren hittills innehållit.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar